1. Inicio keyboard_arrow_right
  2. Noticias keyboard_arrow_right
  3. Académicos de Educación UC presentaron en AERA 2025, el principal congreso de investigación educativa

Académicos de Educación UC presentaron en AERA 2025, el principal congreso de investigación educativa

abril 22, 2025


Investigadoras e investigadores presentaron estudios sobre equidad, mercado educativo, mentorías, juventudes y evaluación.

Siete académicas y académicos de la Facultad de Educación UC participaron en el encuentro anual de American Educational Research Association (AERA) 2025, a realizarse entre el 23 y 27 de abril en Denver, Estados Unidos.

“Investigación, recursos y reparación: Hacia una renovación justa de la educación” fue el lema que convocó a investigadores de todo el mundo en esta destacada conferencia internacional.

Conoce el detalle de cada una de sus presentaciones:

  • Verónica Santelices:
    –  Information in the Transition to Higher Education Among Students From Different High-School Tracks in Chile
    –  Beyond the Merit-Based Paradigm in Financial Aid? Exploring the Academic Profiles of Students With Free Tuition in Chile

  • Gabriel Gutiérrez: From Location to Collusion: The Heterogeneous Ways in Which Private Schools Navigate the Educational Marketplace
  • Daniela Véliz: Mentoring Program for Early-Career Faculty: Experiences at a Chilean Research University

  • Valentina Errázuriz: Making Sense of TikTok Chilean Youth Politics: Affective Economies and Algorithmic Agency

  • Edgar Valencia: Conflicting perspectives of classroom assessment literacy development within an initial teacher education program: the case of a chilean research-intensive university
  • María Paola Sevilla:
    –           Reducing Gender Segregation in Higher Education: The Impact of Vocational School Curricula
    –           Beyond Industry: How Female STEM Workers Flourish as Teachers in Vocational Technical Education